5 ontwikkelingen in live communicatie

[photo news:5 ontwikkelingen in live communicatie]

Daan   23-04-2018  

Om merken en bezoekers tijdens events, presentaties en beurzen met elkaar te verbinden, begint het volgens ons met het raken van je doelgroep en een concept met effect. Maar ook het ontzorgen van bedrijven is onze business met een efficiënte organisatie, coördinatie & planning van alle werkzaamheden, hoeft u er alleen maar op tijd te zijn.
Qua ontwikkelingen in live communicatie gebeurt er van alles en tegelijkertijd niets nieuws. Het lijkt erop dat de trends nu steeds meer in de praktijk worden toegepast. Welke ontwikkelingen zien wij in de praktijk?

1. Van moment naar touchpoints
Het organiseren van een evenement om een doelgroep ergens toe te bewegen, bijvoorbeeld meer uit klanten te halen of om potentiële klanten te bereiken verandert. Het evenement kan één touchpoint zijn in een groter geheel en is dan meer dan alleen dat moment zelf. Wij ontwikkelen communicatieconcepten waar touch centraal staat met activaties die jouw doelgroep in het hart raken. Dat betekent dat we verder kijken dan de bezoeker op één moment en één plek.  Zo maakt laarhoven design gebruik van creatief, technisch & logistiek slimme & duurzame oplossingen die de activatie ondersteunen. Maar ook het ontmoeten van de doelgroep online of bij een sales-visit zijn touchpoints. Al deze touchpoints zijn momenten waarop je de doelgroep ontmoet. Door met een touchpoint frequent onder de aandacht te komen, vergroot je de kans op beklijving. Denk dus verder dan één moment, want je mist dan altijd een deel van je doelgroep dat ook geïnteresseerd kan zijn.

2. Een event is tweerichtingsverkeer
Eenrichtingsverkeer is passé: al een tijdje. Maar toch zien we nog veel conventionele manieren van communiceren. Standaard formats waarbij gasten keurig plaatsnemen in een plenaire zaal en men vooral tevreden is met een grote opkomst. Of nette dames op een stand, afwachtend op de bezoeker die een vraag heeft. Maar vraag je dan ook af, heeft er daadwerkelijk interactie plaatsgevonden? Of loopt de doelgroep ongemerkt met een bepaald idee of gevoel voorbij en de deur uit? Zorg voor activatie op je stand en maak bijvoorbeeld gebruik van onze matchmakers. Zij treden buiten de gebaande (stand) meters en spreken de bezoekers aan. Is er een match dan koppelen wij deze aan uw marketeer of salespersoon die de bezoeker verder helpt. Belangrijk is echt contact maken met mensen, maar door alle hedendaagse technologie vergeten we dat nog wel eens.

3. Meer doen met eventcontent
Events lenen zich uitstekend voor het genereren en verspreiden van content. Je kunt op eenvoudige wijze verhaal halen bij bezoekers en verslaglegging doen van het evenement, de activiteiten en presentaties. En je hebt direct een doelgroep om deze content mee te delen, waardoor je na het event weer een groter publiek kunt bereiken. De gelikte content moet wel snel live staan. Denk aan een online interactief magazine of vlogs. Het eenvoudig doorsturen van de benodigde informatie tijdens je event kan eenvoudig met onze registratie app.  Meer informatie kun je bij ons aanvragen.

4. Social media en events als perfecte match
Social media en evenementen zijn allebei een sociale aangelegenheid. Via social-mediakanalen kun je potentiële bezoekers naar je event trekken of hen op de hoogte houden als ze niet aanwezig kunnen zijn. Maar dan moet je wel content bieden en bezoekers vragen te helpen zelf content te delen. Zorg ervoor dat je doelgroep makkelijk je social-mediakanalen en eventhashtag kan vinden. Met goede oneliners die interessant zijn om te delen of een roep om een uitdagende vraag te delen creëer je aandacht.
 

5. Technologie
Maar vergeet vooral de technologische trends niet. Face recognition, beacons,event apps, virtual reality, 3D printen en  Hologrammen. Laarhoven design is specialist in creatief, technisch & logistiek slimme & duurzame oplossingen die de activatie ondersteunen. Want het draait tenslotte toch om het rendement!

Bron: www.eventplanner.nl
Datum 18/4/18
 

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws