7 tips voor een succesvolle beurs- of eventdeelname

[photo news:7 tips voor een succesvolle beurs- of eventdeelname]

Daan   11-07-2019  

Een goede beursdeelname verrast, inspireert en rendeert. Zeven tips om meer rendement uit je beurs- of eventdeelname te halen. Hoe zorg je ervoor dat genodigden uitzien naar hun ontmoeting met jou en er nog lang over napraten?

1.   Deel iets met je bezoekers. Mensen houden van sharen, liken, smiles. Ze willen zich graag verbonden voelen. Nodig ze uit deel te nemen in jouw (virtuele) community. Met bijvoorbeeld een eigen event app.

 

2.   Maak het je klant gemakkelijk. Laat zien dat je professioneel bent; daarmee wek je vertrouwen. Als de klant iets moet betalen, doe dat cashless. Als de klant zijn of haar gegevens moet invullen, scan zijn of haar visitekaartje. Als de klant jouw website wil bezoeken, maak hem mobile-friendly. Laat zien dat je privacy en gegevensbescherming serieus neemt. Geef ook de optie om niet of later te registreren.

3.   Geef de klant wat hij/zij wil wanneer hij/zij het wil. On demand. Doeltreffend. Analyseer de data die je hebt verzameld; zo kun je heel ver komen met bepalen wat de klant wil. Personaliseer en wees creatief: AR/ KI en onderling verbonden apparaten kun je op de beurs of event live laten ervaren. Laat de bezoeker bijvoorbeeld op afstand de thermostaat van je beurskoelkastje bedienen of de snelheid van je machine bedienen. Check natuurlijk wel dat er goede Wi-Fi-verbinding is.

4.   Creëer content die live gestreamed of gedownload kan worden. Laat influencers praten over jouw product of dienst. Dit komt authentiek en geloofwaardig over. Laat mensen ervaren dat er werkelijk ruimte is voor inzichten van buitenaf. Deel dat real time via een webvideo. Het vergt lef, oprechtheid en vertrouwen in de kracht van authenticiteit. Maar dwingt uiteindelijk heel veel respect af.

 

5.   Maak een interactief model van je product, waarbij mensen echt zelf kunnen ervaren hoe het werkt. Maak een interactieve display die eerder gerealiseerde projecten laat zien op basis van door de bezoeker zelf ingegeven criteria. Of realiseer een interactief spel, waarbij bezoekers onbewust worden uitgedaagd zelf de uniekheid van jouw product of dienst te ontdekken. Laat ze met eigen ogen zien wat er gebeurt. In deze tijd van information overload is zelf iets doen een verademing! Daarnaast: ervaring is niet overdraagbaar. Iedereen moet het zelf zien/ voelen / meemaken. Ons brein leert ’t snelst door de dingen zelf te ervaren.

6.   Wees digitaal aanwezig: open een eigen kanaal voor de beurs, tijdens het event, na de beurs. Gebruik het “piekmoment” om een community te creëren met je bezoekers. Zoek ook actief contact na de beurs of het event. Zo maak je samen geschiedenis. Geef mensen toegang tot een live feed van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw bedrijf, binnen jullie branche. Wees daarover open en transparant. Link de noviteiten aan de uitdagingen waarvoor jouw doelgroep staat. Dat triggert mensen omdat het aansluit bij hun belevingswereld. De zaken waarvan ze vandaag wakker kunnen liggen. Waarvoor ze nu een oplossing hopen te vinden.

7.   Maak ruimte voor momenten van mindfulness. Heb aandacht voor je klant. Hoe die zich voelt na een overdaad aan ‘prikkels’, moeie voeten, een droge mond. Nodig hem/haar dan uit om op even op adem te komen. Waarom niet? Het creëert opnieuw ruimte voor (op)rechte aandacht!

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws