Customer experience belangrijke trend in B2B Marketing Trendrapport 2017

[photo news:Customer experience belangrijke trend in B2B Marketing Trendrapport 2017]

Daan   10-10-2017  

Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Blinker hebben de tweede editie van het B2B Marketing Trendrapport gepresenteerd. Dit rapport geeft de trends weer in B2B marketing op basis van interviews met marketeers bij elf vooraanstaande B2B bedrijven. In het rapport geven deze 11 marketeers een insight in hun marketingactiviteiten, achievements, ambities en plannen. Daarnaast is er een enquête gedaan onder 389 marketeers

De grootste uitdaging blijkt om meer data-inzicht te krijgen door de juiste tooling met de juiste content in te zetten. B2B Nederland blijkt deze uitdaging met vier duidelijk te signaleren trends het hoofd te willen bieden: met content marketing, marketing automation en met de (her)inrichting van de marketing organisatie plus een grotere focus op customer experience. Dit zijn dan ook de grote prioriteiten voor 2017.

Hieronder vind je de 16 conclusies verdeeld over de vier belangrijkste trends in B2B marketing 2017.

 Trend 1: Content marketing (CM)

     1.     Leadgeneratie belangrijke reden om content marketing toe te passen
     2.     Content wordt ontwikkeld voor specifieke doelgroepen
     3.     Verspreiding van content vindt vooral plaats via owned media
     4.     E-mail marketing belangrijk voor marketeers die geen content marketing inzetten

Trend 2: Marketing organisatie (MO)

     5.     Marketeers moeten steeds meer verstand van techniek en data hebben
     6.     Veel organisaties zijn sales-driven; marketing faciliteert hierin
     7.     Inzichtelijk maken marketingresultaten en meerwaarde team blijven uitdagingen
     8.     Meeste marketeers maken met Excel resultaten inzichtelijk

Trend 3: Marketing automation (MA)

     9.     Genereren en opwarmen leads belangrijkste redenen inzet MA
     10. Andere belangrijke reden voor MA: toepassen klantcampagnes
     11. MA geeft meer inzicht in de marketingbijdrage aan het resultaat
     12. 21% van de marketeers wil in 2017 aan de slag met MA

Trend 4: Customer experience (CX)

     13. Focus van CX is de optimalisatie van de customer journey
     14. Analyseren van klantenfeedback voor 35% van de marketeers belangrijk
     15. Orie╠łntatiefase customer journey krijgt meeste aandacht van de marketeer
     16. Iedere medewerker draagt verantwoordelijkheid voor CX

Het volledige B2B Marketing Trendrapport 2017 kun je hier downloaden:

B2B_marketing_trendrapport_2017

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws