De breintechniek van 2 woorden

[photo news:De breintechniek van 2 woorden]

Daan   14-11-2018  

De breintechniek van 2 woorden, waardoor de resultaten van jou en je klanten automatisch met 43 % stijgen

Wij mensen willen de doelen halen die we onszelf stellen. Dat kunnen onze eigen persoonlijke doelen zijn, onze zakelijke doelen maar ook de doelen die onze klanten kunnen behalen met onze diensten. We vinden het daarnaast vervelend als we om een of andere reden die doelen niet halen en geven ook sneller op als het even tegenzit.

Jij wilt dus voor je eigen situatie of voor jouw klant dat de beoogde doelen kunnen worden gehaald. Of je hebt een doel of een target dat je zelf graag wil halen. En hoe mooi zou het zijn als je dat deze keer wel of met minder moeite kan behalen?

Wat hebben we nodig?
Een techniek die onze hersenen al in gereedheid brengt om het voornemen om dat doel te behalen vast te leggen. In simpele woorden je alert te maken op een specifiek moment in je dagelijks leven. En zodra je dat moment herkent, leg je een verbinding met de actie die je wilt. En het mooie is dat je dat met twee woorden kunt doen.

De onderzoekers deden het experiment met patiënten die moeite hadden met het slikken van hun medicatie. Nadat de patiënten werd gevraagd om deze techniek toe te passen steeg het medicijngebruik met 43 %.

De 2-woorden techniek

Dit is de techniek van de twee woorden die hiervoor zorgen. Hij gaat als volgt:

     1.   je bepaalt de situatie waarbij je je voornemen om het doel te kunnen behalen kan toepassen;
     2.   je bepaalt het specifieke moment waarop je aan je doel gaat werken;
     3.   je bepaalt de bijdrage aan het resultaat of de actie die je gaat doen;
     4.   je begint met het woord "als" en later gebruik je het woord "dan";
     5.   je combineert stap 1 t/m 4 tot een zin die je tegen jezelf zegt of die je schrijft. 

Nu heb je vast zoiets van... hoe ziet dat er dan uit? Daarom heb ik het voor je uitgewerkt in een voorbeeld dat we allemaal zullen herkennen.

De 2-woorden techniek in de praktijk

Je maakt graag to-do-lijstjes want zo heb je overzichtelijk wat je nog allemaal moet doen en hoef je het niet meer te onthouden. Alleen jouw to-do-lijst wordt blijft steeds hetzelfde. Er gaat wat af en er komt wat bij. Wat zou het voor je betekenen als je het laatste punt eens een keer door kan strepen? Na vandaag wordt je kans heel groot dat het gaat gebeuren als je onderstaand voorbeeld toepast. De invulling van de techniek gaat dan als volgt:

     1.   de situatie is: wanneer je ingelogd bent op je computer
     2.   het moment waarop je aan je doel gaat werken is: als je je mail hebt geopend
     3.   de actie is: nu starten met afwerken to-do lijst
     4.   gebruik de woorden "als" en "dan"
     5.   Dan wordt de zin die jij voor jezelf hebt bepaald om je to-dolijst af te werken als volgt:

"Als ik ingelogd ben op mijn computer en ik mijn mail heb geopend, dan start ik met het afwerken van mijn to-do lijst".

Als je deze techniek gebruikt in plaats van alleen tegen jezelf te zeggen: "ik wil mijn to-do lijst afwerken" dan heb je met deze techniek dus 43% meer resultaat dat je de lijst afwerkt dan dat je het niet toepast.

Geheime toepassing op veel meer gebieden...
En uiteraard kan je deze 2-woordentechniek ook voor vele meer situaties gebruiken, zodat anderen ook hun doelen gaan halen. Dus zet deze techniek ook in om:

     •   je klant iets te laten doen waardoor het lukt;
     •   je leidinggevende iets te laten doen zodat jij er blij van wordt;
     •   het thuisfront iets te laten doen om iets te laten doen wat jij graag wil;
     •   je medewerkers iets te laten doen waardoor jullie succes behalen;
     •   je kids iets te laten doen, zodat jij geen extra verzoek hoeft te doen;

Het enige wat je dus hoeft te doen is door middel van het stellen van vragen achter punt 1 de situatie en 2 het moment te komen en 3 de gewenste aktie te bepalen. Dan formuleer je de totale zin als een soort samenvatting, en daarmee help je hen dus om dit specifieke doel te behalen.

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws