Key take aways BoothCamp

[photo news:Key take aways BoothCamp ]

Lourens Touwen   30-06-2015  

Vorige week organiseerden wij de BoothCamp Smart Technologies @ Exhibitions. In een volle zaal met een groot aantal bezoekers presenteerden een aantal partners interessante technologieen voor beurzen en events. Google Glass, Hololens, Oculus Rift, Drones en verschillende Apps; het was er allemaal. Als invalshoek voor de BoothCamp is gekozen voor het toepassen van deze innovaties tijdens beurzen en events.

 

De werkelijk kracht van beurzen en events:

De kracht van beurzen en events is dat de interactieve overdracht van informatie, kennis of merkwaarden in combinatie met een positieve beraking van het ‘oude brein’ (een positieve beleving) zorgt voor een geïnternaliseerde ervaring. Dit versterkt in grote mate het geheugen, de voorkeur en daarmee koopintentie.  Anders gezegd: door interactie en een positieve beraking wordt de koopintentie versterkt.

 

Veel interessante technologieën:

Tijdens de presentaties kwamen veel interessante technologieën aan de orde die uitstekend zijn toe te passen op beurzen en events. We hebben de key take aways van de BoothCamp voor je op rijtje gezet:

 

Metoo App is goed toepasbaar:

  • Op inhoudelijke events, waarbij je de deelnemers actief wilt betrekken bij het delen & vergroten van hun kennis, hun kennis, meningen & standpunten actief wilt gebruiken om tot goede inhoudelijke discussies en een overall meningsvorming, standpunt te komen;
  • Voor events waarbij je de deelnemers al in de aanloop naar je event wilt betrekken bij het event, doordat ze via de App kunnen zien wie de andere deelnemers zijn, onderling vragen kunnen stellen, je via de App informatie over het programma kunt posten etc.

Na afloop gaf 67% van de BoothCamp bezoekers aan dat de Metoo App toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

Drones zijn goed toepasbaar:

  • Als je een beleving die de deelnemer normaal buiten zou moeten beleven, in combinatie met het gebruik van 360 graden videobeelden naar ‘binnen’ wilt halen en laten beleven
  • Als je de overdracht van informatie, kennis of merkwaarden wilt koppelen aan het ‘gevoel van vrijheid’, het ‘gevoel waarbij de deelnemer in alle vrijheid door de ruimte kan bewegen’

Na afloop gaf 60% van de BoothCamp bezoekers aan dat Drones toepasbaar zijn voor hun eigen event.*

 

360 graden videobeeld is goed toepasbaar:

Als je de deelnemer de gelegenheid wilt geven om vrijelijk door een ruimte te bewegen die ergens anders is dan de plek van het event; zelf indrukken op te doen van alles en iedereen wat in die ruimte aanwezig is, interactief informatie & kennis te vergaren van de elementen die in die ruimte aanwezig zijn; in combinatie met livestreaming kan dat bewegen in de ruimte elders, zelfs realtime plaatsvinden

Na afloop gaf 76% van de BoothCamp bezoekers aan dat 360 graden video's toepasbaar zijn voor hun eigen event.*

 

Virtual reality is goed toepasbaar:

Als je de overdracht van informatie, kennis of merkwaarden wilt versterken door de bezoeker interactief een door jou zelf gecreëerde beleving wilt laten ervaren.

Na afloop gaf 62% van de BoothCamp bezoekers aan dat Virtual Reality toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

Augmented Reality is goed toepasbaar:

Als je de deelnemer van je event zelf en interactief wilt laten ervaren hoe een (virtueel) product kan worden geplaatst, eruit ziet in een omgeving.

Na afloop gaf 66% van de BoothCamp bezoekers aan dat Augmented Reality toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

iBeacons zijn goed toepasbaar:

Als de overdracht van informatie en kennis nog relevanter wilt maken, door uitsluitend die informatie en kennis te delen, met de deelnemer die zelf actief interesse toont in het desbetreffende product of de dienst. In combinatie met RFID tags, kan de content die de deelnemer van het event ziet, eveneens worden afgestemd op zijn of haar specifieke (functie-)profiel.

Na afloop gaf 79% van de BoothCamp bezoekers aan dat iBeacons toepasbaar zijn voor hun eigen event.*

 

Google Glass is goed toepasbaar:

Als je met de deelnemers aan een event, content wilt delen die specifiek is voor de situatie waar de deelnemer zich op dat moment bevindt; omdat de Google Glass ook een ‘gewone bril’ is, blijft de deelnemer ook gewoon in contact met zijn of haar omgeving.

Na afloop gaf 55% van de BoothCamp bezoekers aan dat Google Glass toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

Fairleads App is goed toepasbaar:

  • Als je een goed inzicht wil hebben in de beursperformance van jouw beursteam en in de kwaliteit van de beursleads
  • Als je snel en gericht aan de slag wil met een gesegmenteerde follow-up van je beursleads

Na afloop gaf 53% van de BoothCamp bezoekers aan dat de Fairleads App toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

Facial coding is goed toepasbaar:

  • Als je het onbewuste van de deelnemers van je event wilt meten; echt wilt weten in hoeverre informatie & kennis is geïnternaliseerd, merkvoorkeur en koopintentie zijn ontstaan
  • De onderzoekstechniek is relatief eenvoudig toepasbaar en ook zeer betaalbaar

Na afloop gaf 44% van de BoothCamp bezoekers aan dat Facial Coding toepasbaar is voor hun eigen event.*

 

Meer weten?

Wil je meer weten over slimme technologieën tijdens beurzen en events? Vraag dan via ons contactformulier het whitepaper aan.

Wil je op de hoogte worden gehouden van onze volgende BoothCamp in het najaar over dit onderwerp? Je kunt je hier alvast voorinschrijven, dan houden we je op de hoogte.

 

* De genoemde percentages komen uit een onderzoek onder de deelnemers van de BoothCamp, uitgevoerd dooor ExpoResult

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws