KLM Lost & found service

[photo news:KLM Lost & found service]

Daan   6-07-2017  

Na het zien van deze commercial van KLM van enkele jaren geleden, zou je haast hopen om je bagage kwijt te raken op luchthaven Schiphol. Hierin wordt namelijk een schattige hond ingezet om verloren spullen terug te bezorgen aan de eigenaar.
Gesuggereerd wordt dat de beagle, Sherlock genaamd, onderdeel is van de nieuwe Lost and Found service van de grootste Nederlandse vliegtuigmaatschappij. Hij besnuffelt verloren voorwerpen en gebruikt zijn neus om de rechtmatige eigenaar op te sporen en de spullen te retourneren.

De hond blijkt ondanks zijn hoofdrol in de reclame niet echt in dienst van KLM te zijn. Het beestje is slechts ingezet om te symboliseren dat het personeel er alles aan doet om verloren bagage terug te brengen, zo laat een woordvoerder weten.  Hoe jammer we het ook vinden dat de hond slechts een reclamestunt blijkt, het marketingteam van KLM heeft zich hiermee wel duidelijk geprofileerd als een op en top klantgerichte organisatie.

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws