Mooie marketing: Seedlip & Caramol

[photo news:Mooie marketing: Seedlip & Caramol]

Daan   18-06-2018  

Zomerse trends Seedlip & Caramol.
Lekker en ook nog eens mooie marketing!

Hoewel wij als bedrijf niets met drank hebben maar wel met design, willen we het prachtige concept en design van de unieke drankjes van Seedlip en Caramol toch even onder de aandacht brengen. Want marketingtechnisch is hier goed over nagedacht en prachtig ontworpen! En zelfs crowdfunding wordt ingezet. Mooie marketing vinden wij.
 

‘What to drink when you're not drinking’

Seedlip
Het begint al bij de slogan… ‘what to drink when you're not drinking ®’
Om in te spelen op de populariteit van non-alcoholische mixen en cocktails, bracht Ben Branson iets bijzonders op de markt. Hij ontwikkelde Seedlip, een alcoholvrije spirit die gemaakt van verschillende kruiden en groenten. De smaak ervan doet al snel denken aan die van gin. Hij creëerde dit in zijn keuken in de bossen met een kleine koperen distilleerketel en een kopie van het boek The Art of Distillation, geschreven in 1651 voor apothekers om uitleg te geven over het maken van gedistilleerde non-alcoholische kruidengeneesmiddelen. Nu wordt Seedlip geblend en gebotteld in Engeland.

Seedlip heeft een prachtige look & feel. Geïnspireerd door de kunst van de natuur, creëerde Pearlfisher het revolutionaire nieuwe merk tot leven door het proces en de ingrediënten op een illustratieve manier te combineren. Het is verkrijgbaar in twee varianten. Seedlip Garden 108 omvangt de essentie van het Engelse platteland met verfijnde tonen van hand geplukte doperwten en hooi van de familieboerderij van de oprichter en met een complexe basis van kruiden als munt, rozemarijn en tijm. Waarom 108? Dat is de gemiddelde duur van het aantal dagen hetgeen nodig is van zaaien en groeien tot aan het handplukken van de doperwten. Seedlip Spice 94 is aromatisch met tonen van krachtige specerijen zoals kardemon en peper, citrus en het heeft een subtiele bittere smaak door hoge kwaliteit schors (eiken & Cascarilla). Waarom 94? In 1494 ontdekte Christopher Columbus kardemon en peper in Jamaica.

De spirits van Seedlip bevatten geen calorieën, zijn suiker-vrij, zoetstof-vrij en vrij van kunstmatige toevoegingen waardoor een Seedlip & Tonic een geloofwaardig en volwassen alternatief voor alcohol is wanneer je niet wilt drinken. Dus ben je gek op Gin, en met de auto?

‘Every bottle of Caramol is filled with liquid gold.
Every empty bottle is filled with stories’.

Dat ook crowdfunding kan worden ingezet voor de nieuwste drankjes blijkt uit de vliegende start van Caramol. Ook zij hebben een prachtige slogan: ‘Every bottle of Caramol is filled with liquid gold. Every empty bottle is filled with stories’.

Het nieuwe Nederlandse drankje had haar kick-off in de clubs in Saint Tropez, speciaal voor het verwende publiek. Een drankje van de puurste vodka en de heerlijkste karamel: Caramol. Het nieuwe Nederlandse drankje komt uit de koker van de Nederlandse ondernemer Michiel Mol (onder andere bekend van internetcommunicatiebureau Lost Boys). Het drankje is gemaakt op basis van vodka en ja natuurlijk karamel. Caramol wordt geproduceerd door de Schiedamse destillateur Herman Jansen (producent van onder meer Sonnema, Jachtbitter kruidenlikeur en Café Marakesh Coffee Liqueur).

Michiel Mol zocht bij aanvang naar een funding van 350 duizend euro, maar het middels crowdfunding bij elkaar gebrachte startbedrag kwam uit op zo’n zes ton. Mol zegt dat een versnelde introductie in de UK daarmee versneld mogelijk wordt. ‘Met onder andere de high-end clubs in Londen.’ Volgens Mol heeft Caramol een propositie die binnen de categorie spirits nog niet is ingevuld.

De crowdfundingcampagne werd met deze coole onderstaande video ondersteund.

Wij zeggen PROOST, op een mooie zomer!

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws