Trek de aandacht: 9 praktische tips

[photo news:Trek de aandacht: 9 praktische tips]

Lourens Touwen   25-01-2016  

Als exposant wil je tijdens je beursdeelname in contact komen met de juiste mensen. Op het eerste gezicht lijkt dat misschien gemakkelijk, maar het is vaak moeilijker dan je denkt. Want iedereen probeert de aandacht te krijgen van de bezoekers. Het begint altijd bij de bezoeker. Het gaat er altijd weer om of je de bezoeker op de goede manier aanspreekt. Mensen zullen pas uit zichzelf stoppen als ze echt geraakt worden door iets wat ze ervaren.

 

Wat is er nodig om mensen naar je stand te krijgen? In dit artikel vind je 9 praktische suggesties, gebaseerd op waarnemingen en ervaringen tijdens tientallen beurzen in verschillende branches.

 

1. Demonstraties:

Met een goede professionele presentator met de juiste presentatie passend bij de doelgroep, kun je honderden, zo niet duizenden geïnteresseerde prospects naar je stand trekken en bereiken op een beurs van drie a vier dagen.

2. Beroemdheden:

Tuurlijk, het kost geld om een ​​bekende naam in te zetten. Maar met de juiste persoon in uw stand (voor een korte tijd een paar keer gedurende de show effectief kan zijn. Je kunt dit ook uitstekend gebruiken in de aanloop naar de beurs en proberen een buzz te creëren.

3. Beweging:

Dit kan iets dat de aandact van voorbijgangers trekt met beweging (roterende graphics, LED-verlichting, lichtkrant, etc) zijn. In het algemeen genereert elke actie altijd meer dan geen actie.

4. Giveaways of gratis monsters:

Is het een smakelijke traktatie of een koel, slim of ongebruikelijke giveaway? Is er relatie met je product? Is het je  product zelf? Tuurlijk, mensen pakken vak snel een giveaway in het voorbijgaan, maar het is wel een manier om bezoekers te laten stoppen voor een moment, waardoor jouw standpersoneel de mogelijkheid heeft om iemand aan te spreken.

5. Ongebruikelijk product:

Als je een product hebt dat nieuw of onbekend is kan dat al voldoende zijn om mensen te trekken naar je stand.

6. Ongebruikelijke standdesign:

Als het design van je stand ongebruikelijk genoeg of aantrekkelijk genoeg is kan het ervoor zorgen dat mensen stoppen uit nieuwsgierigheid.

7. Smiles:

Het glimlachen van mensen en een vriendelijke begroeting (een niet-bedreigende vraag) is vaak genoeg om mensen te stoppen. Zorg ervoor dat je standpersoneel goed voorbereid en op de plek staat (in plaats van zitten). Moedig interactie aan.

8. Muziek:

Soms kan muziek een goed middel zijn om (bijvoorbeeld met een kleine live band) bezoekers te trekken en te entertainen.

9. Media:

Wanneer iemand zit in uw stand met een radio microfoon of TV-camera het doen van een live interview, zullen de mensen stoppen en kijken. Gebeurt elke keer.

 

De 9 tips helpen zeker bij het realiseren van stopkracht. Als de bezoeker is gestopt, begint het pas! Dan komt het standpersoneel in actie. Zij moeten ervoor zorgen dat de bezoeker in kaart wordt gebracht en na de beurs opgevolgd kan worden.

 

Bron: TradeshowGuy

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws