Van Boom tot Elastiekje

[photo news:Van Boom tot Elastiekje]

Daan   18-03-2019  

Elastiekjes zijn van rubber gemaakt, en dat rubber komt van een boom. De Hevea braziliensis, oftewel de rubberboom. Die groeit onder andere in Sri Lanka en Maleisië.

Hoewel véél complexer, zijn autobanden in wezen ook een soort elastiekjes. Maar dan wel van gevulkaniseerd rubber, waarop allerlei ingewikkelde chemische processen zijn toegepast, om de trek- en scheursterkte te vergroten. Want zo’n band rijdt niet alleen op een glad wegdek, maar ook off-road: denk aan een tractor, een bouwmachine, een sneeuwscooter en vooral, aan al die plekken op de wereld waar nog geen geasfalteerde wegen zijn, maar wel gemotoriseerd vervoer.

Camso, onderdeel van de Michelin Group, is wereldleider op het gebied van off-road banden, tracks en tracks systems. Als zij op een beurs staan, hebben zij een uitdaging: hoe laat je nou zo’n product zien, dat eigenlijk alleen op een stoppelveld, in de modder of in de sneeuw zijn waarde kan bewijzen? Naar buiten dus!

Buiten kun je bij uitstek mensen iets laten beleven. Dus ontwikkelde Camso, samen met Laarhoven design De Camso Outdoor Experience. Regelmatig nodigt Camso klanten, distributeurs, eigen personeel en media uit om buiten op een groot terrein de nieuwste banden te zien, voelen en ervaren. Met testritten, productpresentaties, teamactiviteiten en walk-arounds waarbij je langs zo’n schouderhoge vrachtwagenband kan lopen en de profieldiepte van de loopband met je eigen handen kan voelen. Camso levert de banden, Laarhoven de logistiek. Al 12 jaar partners in business.

Nu heb je niet altijd de mogelijkheid om naar buiten te gaan op een beurs. Voor de Camso dealers en hun eindklanten is daarom een Event-in-a-box bedacht. Een kant-en-klare, meeneembare box met presentatiematerialen waarmee ook Camso dealers wereldwijd hun klanten “een echte outdoor experience” kunnen aanbieden. Dankzij deze slimme box maken de klanten kennis met Camso’s nieuwste producten. Het presentatiemateriaal is interactief, zodat klanten zelf kunnen “ervaren” wat er wordt bedoeld met maximaal robuuste landbouw-, transport- en constructiebanden, of de hoogste kwaliteit all-terrain banden voor ATV’s/ UTV’s/ dirtbikes.

Een ervaring, een beleving, een gevoel. Dat is wat de klant bijblijft. Je hoeft dus niet te beginnen bij de “boom” om bij het “elastiekje” uit te komen. Je kunt mensen de kracht van het elastiekje zelf laten ervaren. Oftewel: om een product te presenteren kun je het beste een ervaring creëren. Ook benieuwd naar zo’n Event-in-the box voor uw product? Neem contact op met Laarhoven design.

Wil je op de hoogte blijven?

Laatste nieuws